En vecka borta!

En vecka borta! En händelserik vecka! jobb jobb jobb var temat för iallafall början av veckan. Måndag genomgångar av hela hotellet med rutiner m m. Plus att jag och Tomas fick stanna kvar för att börja bära öl och läsk ner till beach cluben där då vi ska jobba. Tisdag kom! Dagen innan öppningsdag. KAOS! Baren långt ifrån klar! var ska allt stå? hur ska allt skötas? måste ha fler kylar?! sånt som jag och tomas fick lösa! jobba jobba jobba! 7 timmar på arbetet så kunde vi sen inte göra så mycket mer.

Öppningsdag! mitt pass började 16.00 men eftersom det fortfarande fanns väldigt mycket att ordna kom vi överens om att jag kommer in klockan 11.00 så vi hinner fixa klart allt innan öppning klockan 13.00. Klockan 7 på morgonen ringer tomas! Då har han fått ett sms av vår kökschef att vi måste komma in till klockan 9 istället! annars kommer vi aldrig hinna med allt! aja klart vi gör. allt gick bra vi han med det mesta innan öppning och allt rullade på som det ska... MEN jag slutade inte förrän klockan 00.30!!!! 15 timmar 30 minuters passs!!! har aldrig varit så trött förr! är bra mycket jobbigare att stå upp än vad man kan tro! hade endast en 5 minuters rast under dagen då jag kunde sätta mig ner. aja mycket pengar =D Torsdag jobb 16-24. Funkade bra mycket bättre än dagen innan!


Fredag! MIDSOMMAR!

Man inser att systembolaget var stängt och man har ingen dricka! kul kul kul! Johannes kom från fastlandet så jag mötte upp honom och drog några drinkar på krogen han ska jobba på =) Gled runt med honom hela dagen för att sen efter massor av om och med hamna tillsammans med ett heltgäng med nytt folk som jag aldrig träffat förut xD en arbetskamrat till johannes sen en massa jag itne riktigt vet var de kom ifrån ^^ men det var väldigt trevligt! blev att supa massor av 3.5% i en park ^^ sen bar det av mot trädgården där supandet fortsatte. tur var visste man vem bartendern var så där blev det rabatter =D fick en 6:a men behövde bara betala för en 4:a med grov rabatt!!! yay =D så lite packat blev det iallafall. Vidare mot Gutekällaren! galet ställe! knöka tjockt med folk. en livespelning av nått band och ett jävla massa ös! kul kul kul! där stöter man såklart fler man känner igen! Min andra bartender kollegas, Julia, vänner från visbyglass! fun fun fun! som vanlig slutade kvällen med en vinglig cykling längs den långa vägen hem!


Lördag!

Möter upp Johannes på beach cluben för lite dyrt fyllekäk! men gott som fan! orkar itne skriva mer men slutade iallafall med att Johannes flyttar in i min lilla stuga =D slipper vara själv ute i skogen! yay!


Peace out alla!

Kommentarer
Postat av: Högberg

Haha sitt längsta inlägg :D:D:D Men nice, så man kan ha koll på att du skjöter dig! ;)

2010-06-27 @ 22:55:10
URL: http://hoogberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0