Söndags!

Drinktime! alla bartendrarna på Tott hotel fick ett drink seminarium betalat för oss =D Var riktigt kul! Meningen med seminariet var att man skulle kunna bli inspirerad och såklart bli en bättre bartender. Sen samtidigt skulle de göra lite reklamer för nya likörer som kommer ut ;) Först ut! Drink provning av sommarens "heta" drinkar. De flesta var goda, några lite sisådär. Men sen var det tävlings dags =D Teamen blev såklart klubbarna mot varandra. Var ju bartendrar från en fyra olika klubbar. Först ut blev min gren! Slå sönder ett isblock och få fram sprit flaskan som fanns innuti. det gick bra som fan först! utklassade mesarna ;) men sen råkade jag slå sönder flaskan xD var inte meningen (A)
Andra tävlingen fick Tomas köra (han har mest erfarenhet av oss). Tävlingen var hälla upp 10 shots snabbast och utan spill. Han var snabbast... men hade lätt mest spill xD så torska den med (A)
Sista tävlingen! Det har kommit ut en ny likör på marknaden, typ en kaffelikör. Vår uppgift blev att ta fram den godaste drinken =D fett kul! VI VANN!!!!! =D=D=D man vann ett helt bartender kit. Får se hur det ska delas upp. Vinnande receptet var iallafall

2cl Burbon 2cl Galliano Kaffelikör 2cl Citronsaft
Sen blev det sitta och snacka och dricka =D Julia till vänster blev paaaacckad =D Jag och Tomas fick oss ett par roliga skratt av det ^^ Om ni inte har förstått det så är dessa mina två bartender kollegor. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0